-
Hoge vergoeding
voor uw toestel
-
Gratis verzending
verzekerd tot € 500,-
-
Snelle betaling
betaling binnen 24 uur*
-
Vertrouwd
WebwinkelKeur lid
Welkom op Flobbi.be. Op flobbi.be kunt u uw smartphone en tablet verkopen, het is ontzettend simpel en gemakkelijk. Flobbi.be is de verkoop website voor klanten uit Belgie. Het verkopen van je smartphone en tablet kost slechts enkele minuten. Als u alle stappen hebt doorlopen krijgt u een e-mail met een verzendlabel van Bpost. Met dit verzendlabel stuurt u uw smartphone of tablet eenvoudig en gratis op naar onze webwinkel in Waasmunster. Langsbrengen in Waasmunster is ook mogelijk.
Flobbi gaat er even tussen uit voor een welverdiende vakantie van 4 tot 25 november. Er worden geen toestellen in ontvangst genomen en verwerkt na 2 november. 26 november staan we weer voor u klaar.
Veelgestelde vragen
Algemeen
Hoe beoordeel ik mijn toestel?
Zie voor uitleg over hoe u uw toestel beoordeeld de pagina “Hoe werkt het?”. Hier vindt u een overzichtelijke tabel met de condities.
Wat gebeurt er met mijn personalia?
Uw personalia worden enkel gebruikt om de administratie kloppend te maken. Op die manier weten wij aan wie wij het geld moeten uitbetalen
en wie wij moeten contacten indien dat nodig is. Daarnaast ontvangt u op uw vermelde e-mailadres bijvoorbeeld een bevestiging van ontvangst
van uw toestel en een bevestiging zodra het geld is overgeschreven naar uw IBAN (bankrekening). Uw gegevens worden enkel gebruikt voor
onze dienst en worden beveiligd opgeslagen door middel van SSL-verbinding.
Wat gebeurt er met mijn toestel zodra ik hem verkocht heb?
De toestellen krijgen een tweede leven en zullen door andere mensen gebruikt worden. Aangezien Flobbi niet aan recycling doet kunnen hoge
prijzen betaald worden. De meeste smartphones en tablets worden door mensen na ongeveer twee jaar weg gedaan terwijl de producten vaak
enkele jaren mee kunnen. Op dit aanbod speelt Flobbi in.
Wat voor producten kopen jullie in?
Flobbi koopt tweedehands smartphones en tablets. Wij kopen de meest gangbare toestellen. Indien een toestel wat jij wilt verkopen niet in de
database voorkomt kun je contact opnemen door te mailen naar info@flobbi.nl. Wie weet kunnen we wat regelen.
Waar wordt mijn toestel op gecontroleerd?
Wij testen toestellen op diverse aspecten. Wij controleren onder meer dat:
- Het toestel goed aan gaat en niet blijft hangen bij bijvoorbeeld het opstartlogo.
- Het touch screen reageert en geen haperingen of dode pixels vertoont.
- Alle fysieke knoppen goed reageren en niet vast zitten.
- De batterij oplaadt en geen rare dingen vertoont zoals van percentage verschieten of spontaan ontladen.
- Het toestel de originele software draait en dus niet geroot of gejailbreakt is.
- Het ingevulde verkoopformulier op het gebied van condities overeenkomt met de geconstateerde condities.
- Het toestel simkaarten accepteert (indien van toepassing). Eventuele simkaarten die u vergeet te verwijderen voor verkoop van het toestel worden vernietigt.
- Het toestel (indien van toepassing) Wi-Fi en mobiele dataverbinding op kan zetten.
- Geen water- of vochtschade heeft.
- Het toestel geen namaak (clone) is.
- Het toestel kan bellen en bijvoorbeeld een goed functionerende nabijheidssensor en goed functionerende microfoon heeft.
- Het toestel niet voorkomt in het StopHeling register van de politie.
- Het toestel geen iCloud of andere dergelijke lock heeft waardoor het toestel niet bruikbaar is.
Betalen & ontvangst
Hoe snel krijg ik mijn geld?
Binnen 24 uur na ontvangst van je toestel maken wij het geld over naar je opgegeven IBAN. Afhankelijk van de transactiesnelheid bij de banken
heb je het geld binnen 1 werkdag op je rekening. Indien Flobbi je toestel bijvoorbeeld op vrijdag ontvangt, heb je je geld waarschijnlijk maandag
op je bankrekening. Normaliter ontvangen wij de pakketten op werkdagen (m.u.v.) maandag omstreeks 18:00 uur. Uw toestel zal vervolgens binnen 24 uur gecontroleerd en uitbetaald worden.
Krijg ik een bevestiging van ontvangst?
Zeker, zodra je toestel is ontvangen ontvang je daarvan een notificatie op je e-mail adres. Zodra het geld is overgeschreven ontvang je
wederom een e-mail met deze bevestiging. Indien er onenigheid is over het te betalen bedrag nemen we contact met je op door middel van e-
mail.
Waar blijft mijn geld?
Banken hebben nog altijd een transactietijd nodig om geld over te schrijven. Wij maken het geld altijd binnen 24 uur na ontvangst van je toestel
over, beloofd. Helaas hebben wij geen invloed op de transactietijd. Indien wij je toestel bijvoorbeeld op vrijdag ontvangen zit er een weekend
tussen de werkdagen en heb je jouw geld wellicht pas maandag of dinsdag. Indien je na uiterlijk 3 werkdagen nog geen geld hebt ontvangen
dien je even contact met ons op te nemen. Wellicht is er ergens een typefout voorgekomen in de informatie.
Waarom krijg ik een afwijkend voorstel nadat jullie mijn toestel hebben gecontroleerd?
In dat geval constateren wij een afwijking van het ingevulde verkoopformulier. Dit kan bijvoorbeeld een afwijking qua conditie als een geconstateerd defect zijn.
U ontvangt in dit geval een e-mail met daarin beargumenteerd wat er volgens ons niet klopt aan het verkoopformulier met ondersteunende foto's bijgesloten.
Uiteindelijk doen wij u een voorstel waarop u de mogelijkheid heeft om akkoord te gaan met dat voorstel of niet. Mocht u niet akkoord gaan ontvangt u uw toestel kosteloos retour op het door u opgegeven adres.
U zit dus nooit met kosten.
Verzenden
Hoe verstuur ik mijn toestel?
Zorg er ten eerste voor dat uw toestel zo veilig mogelijk verpakt is en niet kan gaan verschuiven in de (indien van toepassing) originele
verpakkingsdoos. Zoek daarna een doos waarin u het pakket gaat verzenden. Doe alles wat bij het toestel hoort en wat u nog in uw bezit hebt
in de doos. Vul de inhoud van de verzenddoos bijvoorbeeld op met kranten. Het is niet nodig om de orderbevestiging fysiek bij te sluiten.
Wij identificeren de orders namelijk aan de hand van de Track & Trace code. Plak vervolgens de doos dicht met bijvoorbeeld tape.
Plak daarna het via e-mail verzonden verzendlabel op de doos. Hierop staat het adres van Flobbi. Breng het pakket naar een
Bpost punt bij u in de buurt. Bewaar het afgifte bewijs van verzending.
Dat is alles, uw smartphone en tablet verkopen voor een hoge prijs
gaat heel gemakkelijk bij Flobbi.
Hoe werkt het?
Zie de pagina “Hoe werkt het” voor meer informatie over hoe het proces precies verloopt.
Hoeveel producten kan ik opsturen?
Momenteel werkt het berekensysteem enkel voor individuele toestellen. Indien u meerdere toestellen wilt verkopen kunt u even contact
opnemen met info@flobbi.nl voor een op maat gemaakte prijsopgave en instructie.
Wat als mijn zending zoek raakt?
Dan gaan wij zo snel mogelijk Bpost bij de lurven grijpen en een vergoeding eisen. Aangezien Flobbi enkel toestellen aangetekend en verzekerd tot €500 laat verzenden ontvangt u maximaal de verwachte prijsopgave tot maximaal €500. Hiervoor dient u wel het aankoopbewijs te kunnen overleggen en moeten we uw identiteit kunnen vast stellen. Uitbetaling kan enkel plaatsvinden op een Belgisch bankrekeningnummer. Gedoe met antwoordnummers beginnen wij niet aan. De kans dat dit gebeurt is overigens heel erg klein.U kunt wel zelf tegen bijbetaling de verzekerde waarde verhogen bij een Bpost locatie.
Wat kost het verzenden?
Niets! Zodra uw toestel is aangemeld door op de knop “verkoop bevestigen” te drukken ontvangt u een e-mail met daarin een verzendlabel. Dit
verzendlabel kunt u gebruiken om uw toestel te verzenden.
Na de verkoop
Ik ben fan van Flobbi, hoe uit ik dat?
Je kunt ons helpen door vooral aan bekenden, familie en vrienden te vertellen over Flobbi. Wij geloven in mond-tot-mond reclame en geloven dat deze reclame het meest effectief is.
Ook help je ons ontzettend door een positieve beoordeling te schrijven op onze WebwinkelKeur pagina. Hoe dan ook, bedankt!
Kan ik de verkoop ongedaan maken?
In principe niet, zodra je op de knop “Verkoop bevestigen” klikt heb je de verkoop bevestigd en is er een overeenkomst tussen jou en Flobbi
ontstaan en heb je leveringsplicht. Indien je denkt toch een hele goede reden te hebben om de verkoop ongedaan te maken kun je een e-mail
sturen naar info@flobbi.nl en zullen we kijken naar een passende oplossing.
Wat doen jullie met de smartphones & tablets?
Wij geven de smartphones & tablets een nieuw leven door ze te verkopen aan verkopers van tweedehands producten. Hier zit voor Flobbi de
marge in. Aangezien Flobbi niet aan recycling doet kunnen wij hogere prijzen bieden voor je toestel dan concurrenten. Wij zijn er dus voor de
mensen die geen zin hebben in Marktplaats praktijken (dubieuze figuren aan de deur, afdingen aan de deur, mensen die niet op komen dagen
enzovoorts) maar wel hun tweedehands smartphone & tablet voor een goede prijs willen verkopen.
Eenvoudig je oude mobiel verkopen
Er zijn weinig dingen leuker dan het aanschaffen van een nieuwe mobiel. Alle functies ontdekken, kijken wat de mogelijkheden zijn en wat je precies aan je nieuwe telefoon hebt. Maar bij het aanschaffen van een nieuwe mobiel komt er vaak wel een klein probleem om de hoek: je blijft zitten met je oude mobiel.
Je kent het waarschijnlijk wel: je sluit een nieuw abonnement af en je krijgt hier automatisch ook een nieuwe telefoon bij. Je oude mobiel is in één keer een heel stuk minder belangrijk dan dat deze eerst was. Toch gooi je deze niet zomaar weg en laat je deze meestal ergens in een hoek liggen, onder een grote laag stof. Zonde, want je kunt namelijk nog geld krijgen voor je oude mobiel!
Wie koopt er nu een oude mobiel?
Het is misschien niet heel gebruikelijk, maar veel mensen zijn toch nog elke dag op zoek naar een oude of tweedehands mobiel. De kosten zijn vaak laag en als de vorige eigenaar goed met de mobiel is omgegaan, is deze vaak nog heel goed te gebruiken. Het is daarom ook niet heel vreemd dat er elke dag veel oude mobiels worden verkocht.
Voor jou is dat natuurlijk ideaal. Je krijgt nog een mooi bedrag terug voor een telefoon die je eigenlijk toch al niet meer gaat gebruiken, je hebt immers al een nieuwe telefoon of bent nog op zoek naar een nieuwe telefoon. Op deze manier ontstaat er dus een mooie situatie voor beiden: De nieuwe gebruiker kan voor een mooie prijs aan de slag met jouw telefoon en jij ontvangt hier nog een bedrag voor. Bij Flobbi.nl zorgen we dat dit allemaal eenvoudig te regelen is. Je hoeft niet ergens af te spreken, of te onderhandelen over de prijs. Wij kopen gewoon jouw oude mobiel en gaan op zoek naar een nieuwe koper. Het enige wat jij hoeft te doen is het juiste rekeningnummer opgeven. We zullen je uitleggen hoe dit precies in zijn werk gaat!
Je toestel zoeken in onze database
Allereerst is het van belang om je toestel op te zoeken. Van welk merk je mobiel is zal je vast wel weten, maar het is ook belangrijk om goed te kijken om welk model het nu precies gaat. Zoek dit even goed uit en bekijk vervolgens de database van Flobbi.nl. Hier moet ook jouw oude mobiel tussen staan en zodra je deze gevonden hebt, kan deze geselecteerd worden.
Het kan zijn dat jouw oude telefoon niet in onze database staat. Geef dit dan aan via het formulier en wij zullen binnen 48 uur contact met je opnemen. We doen je dan een passend voorstel.
In welke conditie verkeert jouw oude mobiel op dit moment?
Vervolgens komt het lastigste onderdeel: Het aangeven van de conditie van je oude telefoon. Het is voor ons belangrijk om te weten in welke conditie jouw mobiel op dit moment verkeerd. Zitten er grote krassen op of is de mobiel nog zo goed als nieuw? Werken alle knoppen goed en is de telefoon nog goed in gebruik te nemen? Dit zijn allemaal vragen die je jezelf moet stellen. Je kunt dit vervolgens allemaal aangeven in ons formulier.
Hoe wordt de telefoon dan beoordeeld?
Wij begrijpen dat je graag wilt weten hoe de telefoon precies door ons wordt beoordeeld. Dit doen wij op eenvoudige wijze, zodat het voor iedereen goed te begrijpen is. Wij houden ons bezig met de volgende drie condities van de telefoon: Voorkant, achterkant en de zijkant.
De achterkant van de telefoon
De achterkant kan van ons 3 verschillende stempels krijgen: als nieuw, goed en redelijk. Om een ‘als nieuw’ stempel te krijgen moeten er geen voelbare gebruikerssporen terug te vinden zijn. Ook mogen er geen krasjes op de achterkant zitten. Bevat de achterkant van jouw telefoon inderdaad geen gebruikerssporen, maar zitten er wel minimaal 3 krasjes op de achterkant? Dan valt deze onder het segment ‘goed’. Voor iedereen die net iets minder zorgvuldig is omgegaan met zijn of haar telefoon hebben we ook nog de stempel ‘redelijk’. Hierbij mogen er 2 voelbare gebruikerssporen op de achterkant zitten en mogen er zelfs 5 krasjes aanwezig zijn.
Hoe zit het precies met het scherm?
Het scherm is natuurlijk één van de belangrijkste factoren als het gaat om de telefoon. Niemand wilt een gebarsten scherm of een scherm dat nog maar voor de helft werkt. Ook hier werken wij weer met de voorgaande 3 stempels: als nieuw, goed en redelijk. Het scherm is een stuk gevoeliger voor krasjes, omdat deze natuurlijk meer wordt gebruikt. Hoewel er voor een ‘als nieuw’ stempel weer geen krasjes aanwezig mogen zijn, mogen er voor een ‘goed’ beoordeling wel 5 krasjes aanwezig zijn. Voelbare gebruikerssporen mogen niet aanwezig zijn voor deze beoordeling. Voor de minder zorgvuldigere mensen hebben we ook hier weer een ‘redelijk’ beoordeling. 1 voelbaar gebruikersspoor mag aanwezig zijn en 7 krasjes zijn ook toegestaan.
De zijkant van je telefoon; minstens zo belangrijk
Het scherm is natuurlijk het belangrijkste van de telefoon en ook met de achterkant wordt vaak goed rekening gehouden, maar de zijkant is minstens zo belangrijk. Hier komen namelijk vaak nog krassen en beschadigen voor. Dezelfde 3 beoordelingen worden hier weer voor gebruikt. Voor een ‘als nieuw’ beoordeling mogen er weer geen voelbare gebruikerssporen aanwezig zijn en ook krasjes mogen zich niet op de zijkant bevinden. 2 voelbare gebruikerssporen en 2 krasjes mogen aanwezig zijn voor een ‘goed’ beoordeling. Voor een ‘redelijk’ beoordeling mogen er 3 voelbare gebruikerssporen op de zijkant zitten en er is een maximaal aantal krasjes van 4 toegestaan.
Mijn oude telefoon bevat één of meerdere barsten, wat nu?
Een barst in een telefoon is erg vervelend. Meestal komt dit door het laten vallen van een telefoon. De kosten voor het laten repareren zijn vaak hoog, maar in de meeste gevallen nemen wij toch graag jouw gebarsten telefoon over. De toestellen met barsten worden vervangen met originele onderdelen. De kosten hiervoor worden wel doorberekend in de verkoopprijs. Alles gaat uiteraard in overleg!
Het versturen van je toestel
Nadat je alle opties en condities hebt van je telefoon hebt ingevuld, is het tijd om de telefoon op te sturen. Via de mail ontvang je van ons een verzendlabel waarmee het pakket tot €500 verzekerd is. Let wel dat indien er aanspraak gemaakt moet worden op de verzekering, het aankoopbewijs / contract met provider noodzakeijke is.)Plak dit op het pakket en breng het pakket naar één van de Bpost punten in Belgie. bpost handelt vervolgens de verzending af, er hoeft verder niets meer gedaan te worden.
Na ontvangst bekijken wij of de telefoon voldoet aan de omschrijving. Zijn er niet teveel beschadigingen, werkt de mobiel goed etc. Als alles in orde is, wordt binnen 24 uur na ontvangst van het pakketje, het geld naar je overgemaakt. Op deze manier krijg je snel een mooi bedrag voor je oude telefoon!